Jumaat, 24 September 2010

 Ini lah keadaan pagi2 kat Dungun.....



Ini pulak kat dalam kedai kat tepi bandar Dungun, kedai ini aku tengah drive tipa berhenti sebab perut dah lapar. Masuk2 akak tu layan best sgt dan banyak nassi kat kedai tu. Antaranya nasi lemak bilih ( ikan bilis), nasi lemak ikan dan paling best nasi berlauk ikan tongkol. Best giler baru aku rasa macam anak ganu sebab selama ini lama aku duduk luar jadi banyak aku tak boleh merasa kat sini. Walaupon terengganu tak ada byk tempat best2 tapi kehidupan kita tenang.




Berbalik pasal kedai tepi jalan ini, akak tu mesra sgt bukan aku nak mengatal lagi pon akak tu dah umur mak dah. Tapi dia mesra sebab aku bukan nak kata banyak org melayu ini kurang mesra. Sebab aku selalu kena tapi nasib perut lapar. Ini kalau tidak muka macam nak makan aku pulak padahal aku nak bagi duit kat dia tapi layanan macam hampeh. Akak tu sampai tanya kat kita orang sedap tak nasi dia dan datang lah lagi wah macam hotel 5 star ini. Aku rasa mesti kaka ini kaya sebab dia pandai meniaga. Hi....hi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan